12 Kasım 2010 Cuma

En güzel kalp

Genç bir adam kentin merkezinde durmuş, o yöredeki en güzel kalbin kendi kalbi olduğunu söylüyordu.
Çevresinde büyük bir kalabalık oluşmuştu. Herkes en küçük bir leke ya da çatlak olmayan bu kalbe imrenerek bakıyor, onun güzelliğini konuşuyordu. Sonunda hepsi de bu kalbin görkdükleri en güzel kalp olduğuna karar verdiler. Genç adam çok gururlandı ve daha yüksek sesle kalbini övmeye, meziyetlerini anlatmaya başladı. Tam bu sırada kalabalığın içinde bulunan yaşlı bir adam genç adama seslendi.
"Bir dakika genç adam. Senin kalbin benimki kadar güzel değil." Orada bulunan herkes ve genç adam bu kez yaşlı adamın kalbine baktılar. Çok güçlü atıyordu ama izler ve yaralarla doluydu. Kimi parçaları yok olmuştu, kimi parçaların yerine ise küçük küçük parçalarla yamalar yapılmıştı. Genç adam "Şaka yapıyor olmalısın. Yaralarla, yırtıklarla, çatlaklarla dolu kalbini nasıl olurda benim tek bir leke dahi bulunmayan kalbimle mukayese edebilirsin?" Yaşlı adam kendisinden emin bir şekilde yanıt verdi "Evet, senin kalbin mükemmel görünüyor, ama bak benim kalbimde gördüğün her yara, sevgimi verdiğim bir kişiyi temsil eder. Kalbimin bir parçasını kopartıp hep sevdiklerime verdim ve çoğu kez onlar da bana kendi kalplerinden birer parça koparıp verdiler. Bazıları tam benim parçamın büyüklüğünde olmadığı için arada boşluklar kaldı. Ancak ben bu boşluklara şükrediyorum. Çünkü onlar, paylaşılan sevgileri bana anımsatıyor. Bazen sevgimi cömertçe vermeme rağmen karşılık alamadım. Kalbimdeki bu derin boşlukların nedeni işte bu karşılık alamadığım sevgilerdir. Bu derin çukurlar bana acı veriyor ama olsun, onlar da benim hayattan aldığım derslerin birer eseri. Şimdi gerçek güzelliğin ne olduğunu anladın mı? Genç adam yaşlı adama doğru yürüdü, harika güzellikteki kalbinden bir parça kopardı ve yaşlı adamın titreyen ellerine verdi. Yaşlı adam o parçayı aldı ve kalbine yerleştirdi. Sonra kendi kalbinden koparttığı bir parçayı, genç adamın kalbinde oluşan boşluğa yerleştirdi. Genç adam kalbine baktı. Artık mükemmel değildi ama öncekinden daha güzeldi. Çünkü yaşlı adamın kalbinden sevgi onun kalbine akmıştı. Birbirlerine sarıldılar ve yan yana yürümeye başladılar...

Hiç yorum yok: